
Cine a inventat bicicleta? Știați că primul vehicul cu două roți era din lemn
Bicicleta: O mică istorie a celui mai iubit vehicul din istorie
Karl Friedrich Freiherr von Drais Sauerbronn este considerat cel mai mare inventator al timpului său deoarece a inventat „Laufmaschine”. Potrivit Deutsche Digitale Bibliothek , aceasta era o bicicletă construită în întregime din lemn și fără pedale. Această invenție bizară, dar foarte atractivă, necesită putere umană, așa că domnii și-au folosit picioarele pentru a acționa dispozitivul.

Bicicleta din lemn a apărut în 1817 și și-a făcut inventatorul atât de faimos încât i s-au alăturat marile nume ale vremii, Carl Benz și Frații Wright. Designul său a ajutat la dezvoltarea modelelor din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, iar Europa era înnebunită după noua jucărie.
Vehicul cu două roți acționat mecanic
În 1839, Kirkpatrick MacMillan, un fierar scoțian, construiește și el un astfel de vehicul, doar cu propulsie mecanică, iar noul model avea și roți. Destul de greu de gestionat, Macmillan a reușit în sfârșit să înceapă într-o călătorie spre Glasgow, de aproape 100 de kilometri în 1842. Aventura a durat 2 zile și i-a adus o „frumoasă” amendă de 5 șilingi, pentru că rănise o fetiță. Invenția nu a fost brevetată, dar alții au văzut oportunitatea de a câștiga bani frumoși cu noul vehicul, iar bicicleta, de-a lungul anilor, a fost atribuită mai multor personaje.
Velocipedul, stră-străbunicul bicicletei
Pierre și Ernest Michaux sunt două dintre aceste nume. În 1861, vor crea o bicicletă cu manivelă mecanică rotativă, cu pedale așezate pe o roată mare din față și o altă roată mult mai mică. Acesta a fost velocipeda, care a apărut în Anglia în 1868, iar la București, primul model a fost văzut în 1869. Desigur, la 40 de ani de la inventarea lui Karl Drais, velocipeda este considerată „stră-străbunicul” modernului. bicicleta.
James Starley și Penny Farthing au îmbunătățit velocipede în 1871. De acum înainte roțile aveau cauciuc, dar era încă dificil să parcurgă distanțe lungi cu această mașină. Nepotul lui James Starley, John Kemp Starley, împreună cu JH Lawson și Shergold au montat o unitate de lanț pe cadrul bicicletei, conectată la roțile din spate. Modelul a primit denumirea de „bicicletă sigură” datorită scaunului joasă. Anul 1885, Anglia este considerat anul în care a fost creată bicicleta modernă.
De-a lungul anilor au apărut multe modele, modelul de bază păstrându-se, doar cu unele îmbunătățiri de echilibru, siguranță, materiale sau design. Lucruri care ar putea duce la fabricarea de biciclete pentru diverse activități sau sporturi.
De la început, bicicleta a avut un rol utilitar, pentru transport, folosită de poștași, personal medical sau ca hobby. Să nu uităm că bicicleta este vedeta incontestabilă în ciclism, în: „Turul Franței”, „Turul Italiei”, „Turul Californiei”, „Turul Spaniei” sau „Turul Portugaliei”.
Leave a Comment
(0 Comments)